Hur kan vi hjälpa till?

Ladda hem
våra populära
guider

Se alla guider

Vad är nästa ”grej” inom våra organisationer?

En sak som jag har gått omkring och tänkt på den sista tiden är vad som kommer att hända härnäst: när alla företag har stuvat om sig till att bygga på nätverk, självledarskap och tillit, med syfte och värdegrund som bas, vad är då nästa "grej"? Jag tror ju inte att våra organisationer är fulländande ännu, så hur tar vi egentligen nästa steg?

Ju mer jag tänker på det, desto mer övertygad är jag om att nästa "grej" blir att ta ett helhetsgrepp över hur vi förhåller oss till hälsa.

Och då menar jag hälsa på riktigt, inte bara att vi delar ut stegräknare och gymkort. Om vi menar allvar med att driva hållbara organisationer behöver vi titta på många saker, som t.ex.:

* Fysisk hälsa: Träning, kost, sömn, hälsomätningar, preventiv hälsovård (typ funktionsmedicin), kosttillskott, etc.

* Psykisk hälsa: Pauser, meditation, yoga, mindfulness, andning, samtalsterapi, etc

* Psykosocial miljö: Internkommunikation, kontorsutformning, ledarskap, hur man bygger hållbara team, kommunikationsbrus (e-mail), etc.

Vilka av alla dessa saker tar organisationer egentligen ansvar för idag? Och vilka borde de ta ansvar för?

Jag blir nyfiken: hur långt har just din organisation kommit i att ta ett riktigt helhetsansvar för medarbetarnas hälsa?

Läs om Stardust Consultings tjänster här

En sak som jag har gått omkring och tänkt på den sista tiden är vad som kommer att hända härnäst: när alla företag har stuvat om sig till att bygga på nätverk, självledarskap och tillit, med syfte och värdegrund som bas, vad är då nästa "grej"? Jag tror ju inte att våra organisationer är fulländande ännu, så hur tar vi egentligen nästa steg?

Ju mer jag tänker på det, desto mer övertygad är jag om att nästa "grej" blir att ta ett helhetsgrepp över hur vi förhåller oss till hälsa.

Och då menar jag hälsa på riktigt, inte bara att vi delar ut stegräknare och gymkort. Om vi menar allvar med att driva hållbara organisationer behöver vi titta på många saker, som t.ex.:

* Fysisk hälsa: Träning, kost, sömn, hälsomätningar, preventiv hälsovård (typ funktionsmedicin), kosttillskott, etc.

* Psykisk hälsa: Pauser, meditation, yoga, mindfulness, andning, samtalsterapi, etc

* Psykosocial miljö: Internkommunikation, kontorsutformning, ledarskap, hur man bygger hållbara team, kommunikationsbrus (e-mail), etc.

Vilka av alla dessa saker tar organisationer egentligen ansvar för idag? Och vilka borde de ta ansvar för?

Jag blir nyfiken: hur långt har just din organisation kommit i att ta ett riktigt helhetsansvar för medarbetarnas hälsa?

Läs om Stardust Consultings tjänster här

Redo att se hur Stardust Consulting kan ta er Talent Management till nästa nivå? Hör av dig!

Stardust Consulting Birger Jarlsgatan 33, 2 tr, 111 45 Stockholm
070-515 49 83 info@stardustconsulting.se

Stardust Consultings vision är att bli Sveriges mest uppskattade Talent Management-konsulter. Vi på Stardust Consulting hjälper företag och organisationer att få till ett effektivt Talent Management. Med det menar vi hur man på ett strukturerat sätt attraherar, utvecklar och engagerar rätt medarbetare.

Pin It on Pinterest