Nonno Björkhem har drygt tjugo års internationell konsulterfarenhet bakom sig inom organisationsutveckling, talent management, ledarutveckling samt krishantering.
Hon har varit verksam inom bolag som Korn Ferry, Heidrick & Struggles, Talogy och har erfarenhet från ledande befattningar som Key Account Manager för globala kunder, försäljningsansvarig samt av att driva eget bolag. Arbetat med kunder som Vattenfall, Ericsson, Tele 2, Bonava, Mannheimer Swartling, Johnson Johnson, Coca Cola.
Nonno har bred erfarenhet av organisationsutveckling, change management, coacha facilitera grupper, performance management, succession planning, assessment/development centers, person och riskbedömning, exekutiv coaching , team coaching, utvecklingsinsatser för ledare, ledningsgrupper samt konflikthantering t ex ledningsgrupp/styrelse. Har även gedigen erfarenhet av krishantering, krisledning, avlastande samtal, arbetsmiljö utredning och insatser. Nonnos unika kompetens är framför allt att kombinera psykologisk expertis med verksamhets- och affärsförståelse.
Nonnos bakgrund är legitimerad psykolog och psykoterapeut, licensierad existentiell psykolog, certifierad coach och hon har även erfarenhet av arbete inom psykiatri, psykotraumatologi kompetens, arbetslivsinsriktad rehabilitering samt stress prevention/arbetsmiljö insatser.